סיורי סליחות בירושלים - שירת הנבל

סיור סליחות בירושלים

חודש תשרי בלוח העברי הוא חודש הסליחות. אנשים רבים מנצלים את ימי הסליחות לסיור סליחות בירושלים בעיר העתיקה והכותל המערבי. תפילת הסליחות נעשית השכם בבוקר. יוצאי עדות המזרח מבקשים סליחות לאורך כל חודש אלול ועד יום הכיפורים והתפילות זהות בכל יום, ואילו האשכנזים מקיימים את הסליחות בעשרת ימי התשובה ובכל יום יש תפילה שונה.

יש תפילה שונה. רגשי קדושה מתקיימים רק כמה ימים בשנה ואם רוצים לחוות אותם כדאי להירשם לסיור סליחות בירושלים.  מסלול הסיור ברחובות העיר העתיקה וביקור בבתי הכנסת הפזורים ועד הגעה לרחבת הכותל המערבי.

כמו כל סיור לילי בירושלים צריך להירשם. יש מדריכי טיולים עצמאיים רבים שעוסקים בתחום ואפילו הוקמו חברות שדרכן אפשר להירשם לסיור. על משתתפי הסיור להגיע בלבוש צנוע וחם. אפשר להירשם כאדם פרטי או כקבוצה

טקס בר מצווה
סיור לילי בירושלים

סיור סליחות בירושלים- חוויה רוחנית

  • סיור סליחות בירושלים היא חוויה שונה מיתר הסיורים בירושלים. הן מתחילות בא' אלול ומסתיימות ערב יום הכיפור. סיור סליחות משתלב עם הנוף הלילי עם חושים ורגשות ואווירת קודש.
  • הסיור מאפשר למשתתף בו לפתוח של חשבון נפש. ההשפעה ניכרת במיוחד על מי שאינו דתי ואפילו לא מסורתי. עצם העלייה לירושלים כשכל העיר מוארת וסיום הסיור ליד הכותל מלווה בתפילה רב משתתפים היא חוויהבפני עצמה.
  • סיור הסליחות בירושלים מתחיל עם תצפית על החומות, הכותל ורחובות העיר העתיקה וזאת מגגות בתי העיר העתיקה. הסיור מסתיים בתפילה על ידי הכותל המערבי, הוא מתחיל בסביבות השעה 21:00 ומסתיים לקראת חצות. מזג האוויר הקריר בתקופה זו מצריך לבוש חם ומפאת קדושת הסיור גם צנוע.

בעבר היו גבאי בתי הכנסת נאלצים להכריז על תפילת הסליחות ולהעיר את המתפללים וזאת כדי שיהיה לפחות מניין אחד להתפלל. עם השנים הסליחות הפכו חלק מחייהם של אנשים רבים ובכל בוקר אפשר לראות גברים עם ילדים שצועדים לקראת בית הכנסת. מדי לילה בימי הסליחות יוצאים מכל הארץ אוטובוסים, בהסעה מאורגנת על ידי מועצת הפועלים, ארגוני נשים, מקומות עבודה ועוד, מלאים באנשים שרוצים לחוות את החוויה שאפשרית רק בירושלים.

למידע נוסף על סיורי הסליחות השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד היום >>